ΣΥΡΙΖΑ

ΣΥΡΙΖΑ
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να συνδεθείτε στην ανανεωμένη μας Σελίδα, σας ευχαριστούμε
«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.

ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

Το παρόν ιστολόγιο είναι η φωνή της Οργάνωσης Mελών ΣΥΡΙΖΑ - ΜΑΡΑΘΩΝΑ, ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ, ΣΟΥΛΙ, ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ.

Τα Γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Μαραθώνα είναι στην κεντρική πλατεία της Νέας Μάκρης Λ.Μαραθώνος και Ν. Πλαστήρα, τηλ. 22940 94688, καθημερινά τα γραφεία λειτουργούν 6 με 9 μ.μ.


Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Γ. ΠΑΝΤΖΑΣ: «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΕΚΠΕΙΘΑΡΧΙΣΗ, ΠΕΙΘΑΝΑΓΚΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΗ»


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 12/3/2013


Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ, Γιώργος Πάντζας στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Το νομοσχέδιο αυτό, που κατατέθηκε την Πέμπτη 8/3/2013, προβλέπει την ίδρυση μιας νέας Αρχής (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), υπεύθυνης για την αξιολόγηση των δομών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

Ο Γιώργος Πάντζας, στην τοποθέτησή του είπε τα εξής: 

«Στη σημερινή ζοφερή για την Παιδεία πραγματικότητα, όταν η συνεχιζόμενη μνημονιακή σας πολιτική υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, απαξιώνει μαθητές και εκπαιδευτικούς και αποστραγγίζει οικονομικά τη δημόσια εκπαίδευσή μας, φέρνετε ένα Σχέδιο Νόμου με το οποίο επιχειρείτε να συγκροτήσετε ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μας λέτε λοιπόν ότι έργο της Αρχής, μεταξύ άλλων, θα είναι η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η οποία θα συνδέεται με τη σχολική επίδοση των μαθητών. Όμως όλοι όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά τις παραμέτρους που καθορίζουν τη σχολική επίδοση.
Παιδιά που μελετούν σε ένα οικογενειακό περιβάλλον που ασφυκτιά στο φάσμα της ανεργίας και έχει οδηγηθεί στην εξαθλίωση. Παιδιά που υποσιτίζονται. Χωρίς θέρμανση στο σπίτι και στο σχολείο.
Και σας ρωτώ λοιπόν. Είναι ίδια η σχολική επίδοση κύριε Υπουργέ, των μαθητών ενός σχολείου στο Μεταξουργείο με των μαθητών ενός σχολείου στην Κηφισιά; Δεν επηρεάζουν τη σχολική επίδοση των μαθητών οι χιλιάδες διδακτικές ώρες που έχουν χαθεί, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών;
Η σύνδεση της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων με τη σχολική επίδοση, είναι μαθηματικά βέβαιο, ότι θα οδηγήσει στο διαχωρισμό των σχολείων σε κατηγορίες. Θα οξύνει τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, θα βάλει τους χορηγούς από το παράθυρο και θα υποχρεώσει τους γονείς να στηρίζουν οικονομικά τη λειτουργία των σχολείων. Πολλά σχολεία θα οδηγηθούν στο μαρασμό και τελικά στο κλείσιμο. Όπως ακριβώς συνέβη με αντίστοιχες διαδικασίες στο εξωτερικό, που οδήγησαν σε μαζικές απολύσεις και κλείσιμο πολλών σχολικών μονάδων που κρίθηκαν ανεπαρκείς. Ή όπως συνέβη στην Αγγλία, όπου πολλά σχολεία πέρασαν στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Αυτό όμως που θέλετε να κάνετε είναι να μεταφέρετε τις ευθύνες της πολιτείας στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Συνδέοντας τη σχολική επίδοση με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στοχεύετε στην απόλυτη χειραγώγησή τους. Θα πλήξετε την ουσία του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, υπονομεύοντας την παιδαγωγική του ελευθερία και ανεξαρτησία, βασικό στοιχείο της ύπαρξης και λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.
Αναφέρετε, σαν κριτήριο, τα προσόντα των εκπαιδευτικών. Σας ρωτάω λοιπόν, πώς θα αναβαθμίσει τα τυπικά προσόντα του ο εκπαιδευτικός, όταν έχει σταματήσει η επιμόρφωσή του που είναι υποχρέωση της πολιτείας; Όταν έχουν καταργηθεί οι εκπαιδευτικές άδειες και για τα μεταπτυχιακά θα πρέπει να καταβάλλει δίδακτρα; Με ποιο τρόπο όταν τον έχετε εξαθλιώσει οικονομικά; Αναφέρετε σαν κριτήριο τις υποδομές της σχολικής μονάδας. Δηλαδή, εργαστήρια και βιβλιοθήκες. Ξεχάσατε ότι έχετε κλείσει τις σχολικές βιβλιοθήκες;
Κύριε Υπουργέ, επιχειρείτε να δημιουργήσετε μια αρχή, ένα υπερ-όργανο αξιολόγησης, με δομή και λειτουργία υπουργοκεντρική. Η αρχή αυτή, μας λέτε, δηλαδή το Γενικό Λογιστήριο το λέει, θα κοστίζει πάνω από 1,5 εκατομμύριο ευρώ ετησίως και θα καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας. Ποιες άλλες δαπάνες θα περικόψετε, για να καλύψετε τη συγκεκριμένη;
Κύριε Υπουργέ έχετε επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου και σε μια βιασύνη, να βάλετε την τελική σας υπογραφή – ταφόπλακα στη δημόσια εκπαίδευση. Καταστολή! Αυταρχισμός! Τρομοκρατία! Περιστολή των διατάξεων του Συντάγματος! Μορφωτική φτώχεια! Με αυτόν τον τρόπο εφαρμόστηκαν σε όλο τον κόσμο προγράμματα προσαρμογής.
Αν θέλατε λοιπόν να αναβαθμίσετε πραγματικά τη δημόσια παιδεία, κάτι που φυσικά δε θέλετε, γιατί έχετε δεσμευτεί στην Τρόικα, θα έπρεπε να εφαρμόσετε μια άλλη πολιτική: Γενναία χρηματοδότηση όλων των βαθμίδων και κλάδων. Αξιοπρεπείς εργασιακές σχέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Υψηλού επιπέδου, δωρεάν επιστημονική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, ενταγμένη στον εργασιακό τους βίο. Στοχευμένα προγράμματα παρέμβασης σε κρίσιμους παιδαγωγικούς και κοινωνικούς τομείς (σίτιση, υγεία, πρόνοια, αντισταθμιστική αγωγή, ενισχυτική διδασκαλία). Δημοκρατική αναδιάρθρωση της διοίκησης της εκπαίδευσης. Διαφανείς διαδικασίες, αντικειμενικά και δίκαια κριτήρια εξέλιξης στελεχών και εκπαιδευτικών. Συλλογικές και δημοκρατικές δομές προγραμματισμού και ελέγχου. Ελεύθερη και ειλικρινή συναίνεση και συμμετοχή των εκπαιδευτικών και του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας σε διαρκές πλαίσιο δημοκρατικού διαλόγου και διαβούλευσης αντί για την εκπειθάρχηση, τον πειθαναγκασμό και την επιβολή.
Κύριε Υπουργέ. Για τη δημοκρατική αξιολόγηση των δομών της εκπαίδευσης, μόνο μια δημοκρατική κοινωνία, με δημόσια και δωρεάν παιδεία, υψηλού επιπέδου σε όλες τις βαθμίδες και για όλους ανεξαιρέτως, μπορεί να αποφασίσει. Με ελπίδα. Όχι με φόβο.»




Πολιτικό Γραφείο
Γιώργου Πάντζα
Βουλευτή Αττικής ΣΥ.ΡΙΖ.Α-Ε.Κ.Μ
Τηλ. 210 3708387

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου